Plantaardig voor beginners

Wat kun je gebruiken, wat heb je (eventueel) nodig en waar kan ik meer informatie vinden?

Wat heb je echt nodig om te starten?

  • Plantaardige melk(soja, amandel, haver of rijst enz)
  • Om te beginnen: plantaardig broodbeleg: pindakaas, amandelpasta, cashewnoten pasta, hummus, pure chocolade hagel, jam enzovoort
  • Plantaardige boter
  • Havermout, havervlokken, muesli , cruesli( denk aan de suikers)
  • Havermeel, kun jezelf maken, indien je een goede blender hebt.
  • Chia zaad
  • Diverse noten en zaden: oa pompoenpitten, zonnebloempitten
  • Edelgist bij Holland & Barret
  • Peulvruchten: linzen, allerlei bonen
  • Appelmoes
  • lijnzaad
  • Suikervervangers:Agave siroop, kokosbloem suiker, dadel pasta , rijstsiroop
  • dadels
  • Ei vervanger oa : 1 eetlepel gemalen lijnzaad- 3 eetlepels water, even 5 minuten laten staan: Dit is voor een ei.
  • Ei vervanger oa : 4 eetlepels appelmoes
  • Een goede Blender, is eigenlijk onmisbaar, dure aanschaf maar gaat lang mee en wordt veel gebruikt. Bijvoorbeeld om je eigen havermeel te maken.
  • Veel vers fruit en groente
  • Pak volkoren producten: volkoren pasta, zilvervlies rijst

Internet en plantaardig

Het internet staat vol met, vooral Amerikaanse sites, recepten en vegan aanverwante producten. Een goede Nederlandse site om te beginnen is De VeganChallenge

Ga hier eens kijken en doe er inspiratie op.